חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תקופת אכשרה בקרן פנסיה

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

במאמר זה נסביר מהי תקופת אכשרה בקרן פנסיה.

בחודש אוגוסט 2016 הוציא משרד האוצר לפועל את תוכניתו להגביר את התחרות בשוק הפנסיה ולגרום להפחתת דמי הניהול שהעמיתים משלמים לקרנות הפנסיה. בהתאם לרפורמה עובדים שלא בחרו בקרן פנסיה כלשהי ינותבו באופן אוטמטי לקרנות הפנסיה אשר זכו במכרז שפרסם משרד האוצר ואשר ככל הנראה הציעו את דמי הניהול הנמוכים ביותר. גם עובדים אשר מבוטחים בקרנות אחרות יכולים לעבור לקרנות החדשות בדמי ניהול מוזלים.

אכן יוזמה מבורכת אשר נועדה לסייע לשכבות המוחלשות אולם ביוזמה זאת עלולים להיות מוקשים אשר עלולים לפגוע באותם חוסכים.

כאשר מדובר בעמית אשר קודם להצטרפותו כבר היה חבר בקרן פנסיה אחרת עליו לבדוק היטב האם המעבר לקרן החדשה לא עלול לגרום לו נזק של אי תשלום פנסיית נכות בשל תקופת אכשרה.

מהי תקופת אכשרה ?

תקופת אכשרה היא תקופה של 60 חודשים מיום הצטרפות לקרן אשר במהלכה באם ייאבד העמית את כושר עבודתו עקב מחלה בה חלה טרם הצטרף לקרן הוא לא יהיה זכאי לקבל מהקרן פנסיית נכות. כידוע מלבד החיסכון לפנסיה אשר נצבר בקרן, במקרה שעובד מאבד את כושר עבודתו הוא זכאי לקבל מקרן הפנסיה תגמולים חודשיים (פנסיית נכות) בשיעור של 75% מהשכר הרגיל שלו (כפוף לשיעור ההפרשות) וכן הפנסיה ממשיכה להפריש עבורו את ההפרשות לחסכון.

אולם באם סיבת הפסקת העבודה נעוצה במחלה אשר קדמה להצטרפות העמית לקרן הפנסיה החדשה – גם אם לא הייתה אבחנה מוגדרת – העמית כאמור לא יהיה זכאי לפנסיית נכות.

לאור האמור הרי שיש חשיבות רבה בשמירה על הוותק הביטוחי וכל מעבר בין קרנות פנסיה צריך להיעשות לאחר קבלת ייעוץ מתאים ורכישת ביטוחים משלימים בהתאם לצורך.

מי צריך לשלם את פנסיית הנכות במקרה של מעבר בין קרנות פנסיה ?

קרן הפנסיה אשר אמורה לשאת בפנסיית הנכות הנה הקרן שבה היה העמית חבר בעת שקרה מקרה הביטוח. כלומר אם העמית חלה ואיבד את כושר עבודתו ולאחר מכן עבר לקרן פנסיה אחרת, קרן הפנסיה הראשונה תהיה זו שתשלם את פנסיית הנכות. יתכן שהקרן הראשונה תדרוש את החזרת הכספים שהועברו לקרן החדשה חזרה כתנאי לתשלום. כלל מומלץ לא לבצע שינוים בזהות קרן הפנסיה כאשר ידוע לעמית שיתכן ויהיה עליו לתובע את הקרן. מכל מקום, מומלץ להתייעץ עם עורך דין לפנסיה טרם ביצוע שינויים.

הנכם מוזמנים לפנות אלינו ונשמח לייעץ לכם באשר לכדאיות בהגשת תביעה נגד קרן פנסיה.

להתייעצות אנא צרו עמנו קשר בטלפון 03-6952017.

 

אני מזמין אתכם ליצור עימנו קשר עוד היום
ונשמח לעמוד לרשותכם

דילוג לתוכן